O premiado dúo canadense Blue Moon Marquee visita Pontevedra en xuño

4 Maio 2023

Os canadenses Blue Moon Marquee visitan España con motivo de presentar o seu último traballo en estudo ‘Scream, Holler & Howl ‘.

Dentro da súa xira teñen dúas datas en Galicia: o sábado 10 de xuño na festa de presentación do festival Surfing de Lérez de Pontevedra, nun evento con máis bandas organizado pola Sala Karma, e o domingo 11 de xuño na Pousada da Galiza Imaxinaria de Boiro.



“Blue Moon Marquee están preparados para o recoñecemento mundial nunha viaxe brillante e única que cambia de xénero a través do blues e o folk estadounidense, o jazz xitano, os temas dos nativos americanos, o jump blues, o swing e máis”. – Duke Robillard (Roomful of Blues, Fabulous Thunderbirds), guitarrista e produtor galardoado.


Blue Moon Marquee escribe e interpreta composicións orixinais influenciadas por todo o que se balancea, salta ou baila. AW Cardinal (voz/guitarra) e Jasmine Colette, tamén coñecida como Badlands Jass (voz/baixo/batería) tocaron para unha ampla gama de multitudes en clubs de jazz, salas de baile de Lindy Hop, lugares de folk, lugares de blues, hospitais, prisións, mercados, motocicletas. antros, antros e prestixiosos escenarios de festivais.

Colette non só domina o contrabaixo, senón que tamén leva o ritmo cos pés nun kit de batería de pé personalizado, todo mentres canta co seu ton característico bañado en mel. A voz distintiva e conmovedora de Cardinal brota como un touro furioso mentres a súa guitarra crepita coa enerxía oscilante do blues tinguido de jazz.

O resultado de 9 anos de rigorosas xiras, percorrendo Europa e América do Norte, é unha enerxía e un estilo distintivos deste aclamado dúo. Abríndose camiño a través do blues, o jazz, o jump jive, o folk, o country, o swing e o soul indíxena cun espírito auténtico, o seu son non queda facilmente nunha categoría determinada. Pisa forte e se pavonea a través da natureza, conxurando unha mestura na que Howlin’ Wolf baila tango con Django, Earnest Tubb dispara petardos con Cab Calloway e Memphis Minnie lanza dados con Screamin’ Jay Hawkins.

O seu don é reunir todos estes elementos sen que nada soe fose de sintonía. Recollen as raíces e as trenzan suavemente con letras que a miúdo tocan a parte máis vulnerable da sociedade, entretejidas con elementos da narración indíxena e a cadencia poética.

“Blue Moon Marquee ten o seu propio estilo completamente orixinal. Modern Blues realmente non hai nada mellor que isto. Este é un son tremendo dun dúo de gran talento”, di American Roots UK.



Co seu esperado quinto álbum, Scream, Holler & Howl (SHH ), Blue Moon Marquee capturou a súa colección de cancións máis sofisticada ata o momento. Coproducido por Duke Robillard e gravado en vivo, SHH avanza cunha banda completa que inclúe a algúns dos mellores músicos veteranos de Canadá. Aínda que actuaron principalmente como dúo desde 2013, nos últimos anos actuaron a miúdo como trío ou cuarteto con Darcy Phillips (Jann Arden) no piano e Jerry Cook (Colin James) no saxofón tenor e barítono.

O álbum foi honrado co Premio de Música Blues da Fundación Blues ao Artista Emerxente do Ano (2023). O lanzamento tamén arrasou nos Maple Blues Awards (a honra máis alta de Blues de Canadá) con catro premios, incluídos Álbum do ano, Compositor do ano, Acto acústico do ano e Artista do ano. O álbum tamén encabezou as listas nos EE. UU. e Canadá alcanzando o posto número 1 na lista !Earshot National Folk/Roots/Blues e o posto número 3 na súa lista Top 10 nacional para todos os xéneros, o posto número 1 na lista Top 50 de Canadá por Roots Music Report , #6 na lista de radio internacional NACC e #8 na cobizada lista de radio Living Blues. Nunha rara fazaña, tamén alcanzou o número 9 na lista de jazz nacional de !Earshot.

Con Bare Knuckles and Brawn ( BNAB ) de 2019, lanzado no selo español FOLC Records, foron nomeados como Artista de Blues do Ano nos Western Canadian Music Awards e Compositor Indíxena do Ano nos Canadian Folk Music Awards.

Cun “enfoque totalmente único… unha mestura orixinal tan poderosa de estilos de swing con jazz e blues, swing da costa oeste e a sensación de Nova Orleans” (Sound Guardian), o disco encabezou as listas Earshot National Folk/Roots/Blues simultaneamente co National Jazz. gráficos, unha rara fazaña. Protagonizada por voces sobresalientes e ganchos pegadizos que falan aos amantes da música, BNAB cativou instantaneamente aos oíntes primerizos e emocionou aos fanáticos de toda a vida.

Estilísticamente, o álbum é unha lanterna oscilante que destaca a súa diversidade única. Desde a potente arrogancia calipso de narración indíxena de “Big Black Mamba” ata o sensual blue jazz relaxado de “Hard Times Hit Parade” e o swing duro con tinguiduras españolas “Smoke Rings for My Rider”.

As noticias sobre a banda estaban a estenderse a partir de xiras intensas e o boca a boca á antiga. A medida que se correu a voz, tamén o fixo o interese dos compradores de talento, o que permitiu que se abrisen oportunidades de Blue Moon Marquee para unha variedade de artistas como Lisa Fischer e Mary Chapin Carpenter.



Apreciados pola súa franqueza lírica, a súa destacada mestría musical e as súas vivaces presentacións en vivo, Blue Moon Marquee foi a banda máis solicitada do país para o Circuito do Festival Internacional de Jazz de Canadá logo do seu lanzamento en 2017, Gypsy Blues.

Este álbum de longa duración con material orixinal tamén obtivo o nomeamento ao Artista Indíxena do Ano dos Western Canadian Music Awards, así como un nomeamento ao Mellor Artista Novo nos Maple Blues Awards.

Gypsy Blues foi unha oda ás súas profundas influencias do jazz manouche e o blues vintage, infundido con versos con predilección polos personaxes de poeta e unha forte dose de texturas atmosféricas, “Blue Moon Marquee aproveitou o mellor da música vintage que ten practicamente un século de antigüidade e trouxo nos tempos modernos. É en parte inquietante, en parte alegre e engañosamente contaxioso”, di Jim Hynes de Elmore Magazine.

Nacidos no país das rosas silvestres en Alberta, Canadá, tanto Cardinal como Colette tocaron en bandas de punk, metal e rock and roll. Deixando o seu fogar a unha idade temperá, ambos pasaron anos viaxando sós, traballando nunha variedade de traballos e de xira con diferentes actos. Nun momento, Colette estaba a facer autostop por toda América do Norte interpretando vodevil co seu atroz acto de hula hooping, andar en patineta e tocar o trombón simultaneamente mentres Cardinal vivía na cidade de Nova York traballando como mecánico de bicicletas e actuando en micrófonos abertos todas as noites.

Foi en 2012 cando se uniron en Vancouver, BC para gravar o material orixinal de Cardinal para o seu álbum Stainless Steel Heart, que escribira mentres vivía en Montreal. Un vello amigo en común estaba a deseñar o proxecto e conectaron profundamente no seu gusto e obsesión pola música.

O vasto repertorio desta banda é un reflexo dos abundantes anos na estrada, experimentando a vida a través dunha ampla diversidade de lentes. O resultado é a súa mestura característica que une as diferentes partes dos seus mundos musicais, tomando os tons dos primeiros blues, as expresións do jazz, o corazón do country, o espírito do folk, a arrogancia do soul e o ritmo do roll. A forma en que os tons aterciopelados de Colette elevan a mística de Cardinal é algo que cativa ao público, desde os bares ata os escenarios dos festivais.

Sen límites de xénero ou época, Blue Moon Marquee ten unha vantaxe que esixe que che fixes. Cunha mestura auténtica de tempo, melodía e imaxes, son artistas atemporales perfectos para esta época.



O que están a dicir:

“Dicir que AW e Jasmine son almas vellas é quedar curto. Están preparados para o recoñecemento mundial nunha viaxe brillante e única que cambia de xénero a través do blues e o folk estadounidense, o jazz xitano, os temas dos nativos americanos, o jump blues, o swing e máis. Estas tradicións centenarias redefiníronse e presentado baixo unha nova luz aquí. Son asombrosos na súa profundidade, ritmo e alma.” – Duke Robillard, guitarrista e produtor gañador do premio Grammy.

“Como fanático de Blue Moon Marquee desde hai moito tempo, tiven o pracer de seguir e apreciar o seu desenvolvemento ao longo dos anos. A combinación de AW e Jazz con Duke Robillard leva a súa música a outro nivel de inspiración. ‘Scream, Holler & Howl’ é un marabilloso híbrido das súas influencias combinadas de swing, blues e gipsy jazz e unha composición única a miúdo inspirada na herdanza Metis Cre de AW. É un pracer escoitar e ver a súa química no escenario e a súa espectacularidade natural. Animo a todos a coñecelos visitando o seu sitio web, vídeos e obras de arte orixinais”. – Holger Petersen, fundador de Stony Plain Records e locutor de radio desde hai moito tempo.

“A súa presentación é fascinante e as súas cancións orixinais son inesquecibles. Para min, representan o núcleo real da tradición folk-blues. Non parecerían fóra de lugar se estivesen no escenario xunto a Lonnie Johnson ou a moza Memphis Minnie”. – David Vest, lendario pianista de blues estadounidense galardoado.

“Abrazan a vea retro celebrada durante décadas entre o ragtime blues, o shady mambo e o swing vintage. Cunha actuación en vivo ardente e voces escandalosas… benvido ao cabaret barroco, onde o Charleston sepárase a si mesmo!” – Revista Paris Blues, Francia.

“O son de Blue Moon Marquee é un delicioso e sacrosanto blues transfronteirizo.” – Philip Verhaege, Claves e Acordes, Bélxica.


 

Está pasando!